Jakie są rozwiązania oparte na sieci Web bazy wiedzy?

głosy
12

Użyłem WordPress blog i ScrewTurn Wiki (w dwóch oddzielnych miejsc pracy) do przechowywania prywatnego, firmy specyficzne informacje KB, ale szukam czegoś, który został stworzony, aby być bazą wiedzy. Konkretnie chciałbym zobaczyć:

  • Wolny / niski koszt
  • Prosta metoda dla użytkowników do subskrypcji KB (lub tylko części), aby uzyskać aktualizacje
  • Zdolność do zmiany stron wersjonowanie / audytu
  • Ograniczyć dostęp do niektórych stron dla niektórych użytkowników
  • Bardzo prosta metoda księgowania / edycji artykułów
  • Bardzo prosty sposób dodawania zdjęć do artykułów
  • Doskonały (szybka, dokładna) szukają możliwości
  • Zdolność do stopy i komentowania artykułów

Lubiłem pomocą bloga Wordpress, ponieważ pozwolił mi używać Live Writer dodawać / edytować artykuły i obrazy, ale to nie miało strona wersjonowanie (które widziałem).

Lubię użyciu ScrewTurn wiki ze względu na jego zdolność do śledzenia wersji artykułu, a ja lubię to czysty wygląd, ale niektóre osoby nietechniczne miedza na wejściu i edycji.

Utwórz 05/08/2008 o 19:07
źródło użytkownik
W innych językach...                            


6 odpowiedzi

głosy
10

I druga odpowiedź Luke'a.

Mogę polecić Confluence a oto dlaczego: I przetestowany wiele rozwiązań opartych komercyjnych i wolne wiki. Ani jeden z nich jest zwycięzcą na wszystkich kontach, w tym zbiegu. Pozwól mi spróbować zrobić quest nieco krótsza od podsumowania, czego nauczyłem się ból i co jest ważne:

  • WYSIWYG to większość posiada funkcję dla przedsiębiorstwa. Wiki bez niej pominąć
  • Mówiąc, że w rzeczywistości WYSIWYG nie działa idealnie. To raczej cecha trzeba mieć, aby uzyskać przypadkowi użytkownicy nie bój się potworem, i zacząć go używać. Ale ty i że ktoś chce poważnie tworzenia treści, będzie bardzo szybko przyzwyczaić się do znaczników wiki. to jest szybsze i bardziej niezawodne.
  • W przeglądarce musi być dobre z uprawnieniami kontroli (którzy widzą, edytować itd”stronę). Zbieg ma dobre, ale mam skarg (na skomplikowane należy umieścić tutaj)
  • Będziemy chcieli dobrą eksportowej funkcję. Najbardziej daje jednej stronie „PDF” eksport, ale trzeba znacznie więcej. Na przykład, powiedzmy, że masz nas, chcesz wyeksportować cały FAQ prawo? czy to będzie działało?
  • Makra: chcesz społeczność tworzenia makr. Pytałeś na przykład o możliwość oceniać strony, tutaj jest ogniwo do makra dla Confluence, który pozwala zrobić
  • Struktura: chcesz, aby móc powiedzieć, że strona jest dzieckiem z innej strony, i móc przeglądać dane. Model wikipedia, osieroconych stron bez sturcture nie będzie działać w przedsiębiorstwie. (Myślę nas, chcesz mieć hierarchię nie?)
  • Możliwość łatwo attache obrazek aby być osadzone w korpusie strony / artykułu. W spływie, trzeba przesłać obraz, a następnie można go osadzić, to może być trochę lepiej (CTR + V), ale myślę, że jest to dość łatwe dla 80% użytkowników.

Pod koniec dnia, należy pamiętać, że Wiki będzie cenny dla ciebie bardziej elastyczny jest. To musi być „puste” płótno, a wyobraźnia jest następnie wykorzystywany do „budowania” aplikację. W Confluence, znalazłem 3 różnych „najlepszych praktyk”, w jaki sposób stworzyć FAQ. Oznacza to, że mogę realizować wiele rzeczy.

Niektóre przykłady (używam do Wiki)

  • FAQ: każdy błąd, problem jest zalogowany. Używany przez PS i inż. zmniejszona wewnętrzny czas dramatycznie wsparcie
  • Stan konta utwór: I implemetned wyrafinowany „dashboard”, który można zobaczyć na pierwszy rzut oka, który klient jest w jakim stanie, wersji oprogramowania, którzy mają w spółce „właścicielem” THE custoemr etc”
  • Produkt: cała dokumentacja, instrukcje instalacji, „co nowego” etc
  • Dokumentacja techniczna, struktura DB i co znaczy stoły
  • HR: lista kontaktów, repozytorium dokumentów

Moje drugie miejsce (15 miesięcy temu) był wolny Deki_Wiki , czasu minęło, więc nie wiem, czy będzie to nadal moje drugie miejsce.

powodzenia!

Odpowiedział 05/08/2008 o 20:09
źródło użytkownik

głosy
3

Ja również bada oprogramowania wiki do stosowania jako KB, ale jest to trudne do znalezienia czegoś, co jest łatwe w użyciu dla osób nietechnicznych. Istnieje wiele wiki, które próbują zapewnić edycji WYSIWYG, ale większość oprogramowania znalezionego generuje mam paskudny nieefektywne znaczników HTML w edytorze WYSIWYG.

Jednym godnym uwagi wyjątkiem jest Confluence który generuje składni wiki z edytora WYSIWYG. To jeszcze nie jest doskonały (pokaż mi edytor WYSIWYG, że jest), ale jest to całkiem dobry kompromis pomiędzy zachowaniem prostej składni wiki dla tych, którzy go lubią i pozwalając użytkownikom nietechniczne przyczynić treści. Jedynym problemem jest to, że nie jest wolny od Confluence ($ 1200 do 25 licencji użytkownika).

Edit: Próbowałem też DekiWiki a gdy interfejs jest ładne to nie wydaje się być w pełni gotowe (strasznie cierpi od złej wyjściowej WYSIWYG choroby wymienionej powyżej). Wygląda jak również brak im kierunek, ponieważ istnieje tak wiele różnych sposobów realizacji tego samego zadania.

Odpowiedział 05/08/2008 o 19:45
źródło użytkownik

głosy
2

Cerberus - to więcej w pełni funkcjonalny system śledzenia Help Desk / problem, ale ma ładny rozwiązanie KB wbudowany może być wolny, ale mają niski koszt wynagrodzenia wersję, która jest również bardzo dobra..

Odpowiedział 05/08/2008 o 19:12
źródło użytkownik

głosy
1

Osobiście używam MediaWiki do tego celu. Próbowałem kilka innych darmowych i płatnych wiki (w tym Confluence ) i zawsze były pod wrażeniem prostoty MediaWiki i łatwości użytkowania.

Mam MediaWiki zainstalowane na pamięci USB (przy użyciu XAMPP z PortableApps ), które używam głównie jako podstawa / fragment kodu repozytorium wiedzy osobistej. Mogę zabrać go ze sobą zawsze i wszędzie, a view / edytuj je z dowolnego komputera używam.

Odpowiedział 06/08/2008 o 06:49
źródło użytkownik

głosy
1

Myślę, że Drupal jest bardzo możliwy wybór. Ma dużo wbudowane wsparcie dla książka typu informacyjnego przechwytywania.

A tam jest bogata kolekcja tworzone przez użytkowników modułów, które można wykorzystać w celu zwiększenia możliwości.

Myślę, że ma prawie wszystkie funkcje, aby poprosić o wyjęciu z pudełka.
Korzyści Drupal CMS

Odpowiedział 05/08/2008 o 19:31
źródło użytkownik

głosy
0

Byliśmy przy użyciu kombinacji

  • TWiki
  • OpenGrok o kodzie
  • Usenet
  • LotusNotes system oparty

Dopóki istnieje moduł wyszukiwania google wskazał na te rzeczy, myślę, że jest OK, aby mieć jakiekolwiek lub wiele wersji, tak długo, jak ludzie z nich korzystać

Odpowiedział 25/08/2008 o 23:00
źródło użytkownik

Cookies help us deliver our services. By using our services, you agree to our use of cookies. Learn more