Czytanie C / C ++ struktury danych w języku C # z tablicy bajtów

głosy
65

Jaki byłby najlepszy sposób wypełnić struct C # od byte [] tablicy w których dane zostały z C / C ++ struct? C struct mogłoby wyglądać podobnie jak ten (mój C jest bardzo zardzewiałą):

typedef OldStuff {
    CHAR Name[8];
    UInt32 User;
    CHAR Location[8];
    UInt32 TimeStamp;
    UInt32 Sequence;
    CHAR Tracking[16];
    CHAR Filler[12];
}

I będzie wypełniać coś takiego:

[StructLayout(LayoutKind.Explicit, Size = 56, Pack = 1)]
public struct NewStuff
{
    [MarshalAs(UnmanagedType.ByValTStr, SizeConst = 8)]
    [FieldOffset(0)]
    public string Name;

    [MarshalAs(UnmanagedType.U4)]
    [FieldOffset(8)]
    public uint User;

    [MarshalAs(UnmanagedType.ByValTStr, SizeConst = 8)]
    [FieldOffset(12)]
    public string Location;

    [MarshalAs(UnmanagedType.U4)]
    [FieldOffset(20)]
    public uint TimeStamp;

    [MarshalAs(UnmanagedType.U4)]
    [FieldOffset(24)]
    public uint Sequence;

    [MarshalAs(UnmanagedType.ByValTStr, SizeConst = 16)]
    [FieldOffset(28)]
    public string Tracking;
}

Jaki jest najlepszy sposób skopiować OldStuffdo NewStuff, jeśli OldStuffzostał przekazany jako byte [] tablicy?

Jestem obecnie robi coś jak poniżej, ale czuje się trochę niezgrabne.

GCHandle handle;
NewStuff MyStuff;

int BufferSize = Marshal.SizeOf(typeof(NewStuff));
byte[] buff = new byte[BufferSize];

Array.Copy(SomeByteArray, 0, buff, 0, BufferSize);

handle = GCHandle.Alloc(buff, GCHandleType.Pinned);

MyStuff = (NewStuff)Marshal.PtrToStructure(handle.AddrOfPinnedObject(), typeof(NewStuff));

handle.Free();

Czy istnieje lepszy sposób, aby osiągnąć ten cel?


Czy za pomocą BinaryReaderklasy oferują żadnych korzyści z wydajnością ponad przypinanie pamięć i za pomocą Marshal.PtrStructure?

Utwórz 05/08/2008 o 22:19
źródło użytkownik
W innych językach...                            


5 odpowiedzi

głosy
88

Z tego co widzę w tym kontekście, nie trzeba skopiować SomeByteArraydo bufora. Po prostu trzeba uzyskać uchwyt z SomeByteArray, przypiąć go, skopiuj IntPtrdane używając PtrToStructure, a następnie zwolnić. Nie ma potrzeby posiadania kopii.

To byłoby:

NewStuff ByteArrayToNewStuff(byte[] bytes)
{
    GCHandle handle = GCHandle.Alloc(bytes, GCHandleType.Pinned);
    try
    {
        NewStuff stuff = (NewStuff)Marshal.PtrToStructure(handle.AddrOfPinnedObject(), typeof(NewStuff));
    }
    finally
    {
        handle.Free();
    }
    return stuff;
}

Generic version:

T ByteArrayToStructure<T>(byte[] bytes) where T: struct 
{
    GCHandle handle = GCHandle.Alloc(bytes, GCHandleType.Pinned);
    try
    {
        T stuff = (T)Marshal.PtrToStructure(handle.AddrOfPinnedObject(), typeof(T));
    }
    finally
    {
        handle.Free();
    }
    return stuff;
}

Prostsza wersja (wymaga unsafeprzełącznika):

unsafe T ByteArrayToStructure<T>(byte[] bytes) where T : struct
{
    fixed (byte* ptr = &bytes[0])
    {
        return (T)Marshal.PtrToStructure((IntPtr)ptr, typeof(T));
    }
}
Odpowiedział 05/08/2008 o 22:29
źródło użytkownik

głosy
4

Oto wyjątek bezpieczne wersji zaakceptowanej odpowiedzi :

public static T ByteArrayToStructure<T>(byte[] bytes) where T : struct
{
    var handle = GCHandle.Alloc(bytes, GCHandleType.Pinned);
    try {
        return (T) Marshal.PtrToStructure(handle.AddrOfPinnedObject(), typeof(T));
    }
    finally {
        handle.Free();
    }
}
Odpowiedział 24/01/2017 o 18:40
źródło użytkownik

głosy
4

Uważaj na kwestii pakowania. Na przykład dałeś wszystkie pola są oczywistymi przesunięć, ponieważ wszystko jest na 4 bajtowych granicach, ale to nie zawsze będzie miało miejsce. Visual C ++ pakuje 8 bajtowych granicach domyślnie.

Odpowiedział 31/08/2008 o 11:03
źródło użytkownik

głosy
3
object ByteArrayToStructure(byte[] bytearray, object structureObj, int position)
{
    int length = Marshal.SizeOf(structureObj);
    IntPtr ptr = Marshal.AllocHGlobal(length);
    Marshal.Copy(bytearray, 0, ptr, length);
    structureObj = Marshal.PtrToStructure(Marshal.UnsafeAddrOfPinnedArrayElement(bytearray, position), structureObj.GetType());
    Marshal.FreeHGlobal(ptr);
    return structureObj;
}   

Masz to

Odpowiedział 11/12/2011 o 12:46
źródło użytkownik

głosy
0

Jeśli masz bajt [] powinien być w stanie użyć klasy BinaryReader i ustawić wartości na NewStuff za pomocą dostępnych metod ReadX.

Odpowiedział 05/08/2008 o 22:24
źródło użytkownik

Cookies help us deliver our services. By using our services, you agree to our use of cookies. Learn more