C # protobuf Cofnięcie Błąd ZMQ, nieprawidłowy zapis typu

głosy
1

Mam dwie program. z serwerem tworzyć DiscoverServerMessage i szeregować je przez Protobuf i wysłać go przez ZMQ. Na stronie Client deserializowania wiadomość, ale błąd:

Ivalid wire-type; this usually means you have over-written a file without truncating or setting the length.

Mam poniżej klasy w projekcie DLL.

[ProtoContract]
public class DiscoverServerMessage 
{
    [ProtoMember(1)]
    public int Port { get; set; }
    [ProtoMember(2)]
    public string IP { get; set; }
    [ProtoMember(3)]
    public string ServerName { get; set; }
    public DiscoverServerMessage() { }
}

W Server Project mieć ten kod:

public class Server
{
    static void Main(string[] args)
    {
        ZContext ctx = new ZContext();
        ZSocket broadcastSrocket = new ZSocket(ctx, ZSocketType.PUB);
        broadcastSrocket.Connect(tcp://127.0.0.1:2666);
        ZFrame zfr;
        DiscoverServerMessage message = new DiscoverServerMessage() { Port = 2667 , ServerName = My };
        message.IP = 127.0.0.1;
        using (MemoryStream str = new MemoryStream())
        {
            Serializer.SerializeWithLengthPrefix(str,message,PrefixStyle.Fixed32);
            zfr = new ZFrame(str.ToArray());
        }
        broadcastSrocket.Send(zfr);
    }
}

W programie klienckim:

public class Server
{
    static void Main(string[] args)
    {
        ZContext ctx = new ZContext();
        ZSocket subSocket = new ZSocket(ctx, ZSocketType.SUB);
        subSocket.Connect(tcp://127.0.0.1:2666);
        subSocket.SubscribeAll();
        ZError err;
        ZFrame zfr = subSocket.ReceiveFrame(out err);
        DiscoverServerMessage message;
        using (MemoryStream stream = new MemoryStream(zfr.Read()))
        {
            message = Serializer.DeserializeWithLengthPrefix<DiscoverServerMessage >(stream,PrefixStyle.Fixed32);
        }
    }
}

jaki jest mój błąd?

Utwórz 18/12/2018 o 11:11
źródło użytkownik
W innych językach...                            


1 odpowiedzi

głosy
0

Pierwszą rzeczą do zrobienia jest, aby zapomnieć o części serializacji i po prostu sprawdzić, czy to, co było wysłać co otrzymał, tak - uzyskać kopię cokolwiek str.ToArray()jest (serwer) i porównać go do tego, co zfr.Read()jest (klient). Jeśli dwa ładunki nie są identyczne: Wszystkie inne zakłady są wyłączone . Najprostszym sposobem na to jest zazwyczaj poprzez hex, więc:

(serwer):

byte[] blob = str.ToArray();
string hex = BitConverter.ToString(blob); // <== get a copy of this somehow
zfr = new ZFrame(blob);
...

(klient)

byte[] blob = zfr.Read();
string hex = BitConverter.ToString(blob); // <== get a copy of this somehow
using (MemoryStream stream = new MemoryStream(blob))
...

i po prostu sprawdzić: są dwa identyczne sekwencje hex?

Uwaga: Ponieważ używasz protokołu kadrowania ( ZFrame), to w rzeczywistości nie potrzebują długość prefiksu tutaj , ale ... to nie powinno boleć. To wygląda jak używasz odpowiedniego kodu na każdym końcu tutaj - i następujący (pod wpływem kodzie) działa prawidłowo:

static class Program
{
    static void Main()
    {
        byte[] blob;

        // taken from server code
        using (MemoryStream str = new MemoryStream())
        {
            DiscoverServerMessage message = new DiscoverServerMessage() { Port = 2667, ServerName = "My" };
            message.IP = "127.0.0.1";

            Serializer.SerializeWithLengthPrefix(str, message, PrefixStyle.Fixed32);
            blob = str.ToArray();
        }
        System.Console.WriteLine(BitConverter.ToString(blob));

        // taken from client code
        using (MemoryStream stream = new MemoryStream(blob))
        {
            DiscoverServerMessage message;
            message = Serializer.DeserializeWithLengthPrefix<DiscoverServerMessage>(stream, PrefixStyle.Fixed32);
            Console.WriteLine(message.Port);
            Console.WriteLine(message.ServerName);
            Console.WriteLine(message.IP);
        }

    }
}

Wyjście tutaj jest:

12-00-00-00-08-EB-14-12-09-31-32-37-2E-30-2E-30-2E-31-1A-02-4D-79
2667
My
127.0.0.1

Jeśli robimy to samo, tylko za pomocą Serialize/ Deserialize(bez prefiksu)-length, otrzymujemy (przewidywalny):

08-EB-14-12-09-31-32-37-2E-30-2E-30-2E-31-1A-02-4D-79
2667
My
127.0.0.1

Tak to powinno pracować z lub bez prefiksu długości, tak długo, jak klient i serwer zgadzają (które pojawiają się w kodzie).

Odpowiedział 18/12/2018 o 16:52
źródło użytkownik

Cookies help us deliver our services. By using our services, you agree to our use of cookies. Learn more